allt som var är inte som det blir

Folk kommer och går från ditt liv, ibland måste man göra hårda val.. att helt änkelt "lämna det bakom flutna före dig"(typ).. i livet framför dig kommer det alltid att finnas folk som kommer stötta dig och göra ditt liv glatt och trevligt, men lika som dessa kommer, kommer även dom även att gå, du växer ifårn vissa och vissa växer med dig finns även dom som får dig att växa. I livet som kommer finns det prövningar som formar dig och din nära som får dom att växa närmare eller ifrån dig, när du kommer till den biten av livet gäller det att göra ett val, att leva vidare med den som drar dig ner eller att släppa taget, det kan vara svårt men ett måste.
vissa människor tar längre tid att mogna och vissa mognar inte alls medans vissa mognar nästan direkt. Att vara mogen betyder inte att vara gammal nog att ha ett jobb eller att köpa en bil, det handlar om att ta handling för sina misstag att kunna tänka klart, att vara kapabel att acepetera sina egna fel och brister och sedan kunna förlåta annan människa även om det strider mot det man känner, för vänskapens skull, att kunna se sig tillbaka i tiden som gått, vad har denna människa spelat för roll i mitt liv, motspelare, stöttepelare, statist ?? Att sedan blicka fram, vart kommer denna finnas i mitt liv, som ett sänke på min krok eller som grunden som håller mitt hus på plats.
när allt sedan är över och ni antingen går hand i hand igen eller var för sig ställ dig då frågan.
Var det därt det?


jag har fått göra många hårda val i livet och får göra dom än, mitt tipps till er där ute är att tänka igenom inte en och inte två utan tre gånger minst innan ni ger er ut på outforskat vatten med någon ni hållt er kär, ni vet aldrig hur det kan sluta, för valen ni gör idag kommer alltid att finnas kvar.

Kommentarer
Postat av: Emma

<3<3<3

2011-03-11 @ 01:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0